Askıda Proje Çok, Askıdan Hizmete Dönüştürecek Temsil Yok

Sabır, liyakat ve cesaret üçlemesinde Kahramanmaraş olarak dersimizi her zaman sabır temelinde çalıştık. Yüksek perdeden yüzümüze bağıra bağıra verilen sözleri de unutmadık. Askıda Proje’den öteye icraata geçmesini dört gözle bekledik. Bekledik, çünkü bize öğretilen ders SABIR!

Kahramanmaraş’ın önderleri diye adlandıracağımız kurum ve kuruluşların da koltukla bütünleşmiş amirlerinin liyakat ve cesaretten nasibini almadıklarını iliklerimize kadar her verilen sözde hissettik. Kendi içerisinde kapanmış bir şehrin kapılarını nasıl olurda Turizm, Spor, Gastronomi, Eğitim, Sağlık, Tarım alanlarında açarız hesaplarını yapmadan yıllarca TURİZM’den bahsedip konuştuk.

Konuştuklarımız dahi gerçeklerden çok uzaktı. Var olan kültürel ve ekonomik değerlerini şehir olarak farkında değildik. Çevre illere bakarak, iç çekip oturup ‘’Onlarda varsa bizde neden yok’ dedik sadece. Araştırmasını yapmadık. Çünkü araştırma yapacak, alanında uzman insanları dinlemedik. Dinlemeye gerek yoktu. Ast-Üst ilişkisinde eğitim ve tecrübe düzeyine değil kimin adamı penceresine takılı kaldık. Durum böyle olunca da koltuk savaşları hiç bitmedi.

Geldiğimiz noktada ise Dulkadiroğlu Belediyesi’nin büyük emekler ile şehrimize kazandırdığı Konak Kültürünü bir nebze de olsa TURİZM ile paylaşmayı başardık. Ve hala projelerde kalan Konakların Butik Otel olarak şehrimize kazandırılmasını bekliyoruz. İşlevinden uzak, içinde bir bekçisi ile kapıları kapalı konaklar da bunlara dâhil.

Kahramanmaraş Saray Mutfağı kültürünün yeni yeni farkına vardık. Yemek ve Tatlı Çeşitleri ile Gastronomi Şehri olarak adlandırılan diğer şehirleri geride bırakacağı malum iken maalesef yemek kültürümüzü sunan birkaç işletmeyi daha şehrimize kazandıramadık.

Tarhana Çorbasını anlatamadık mesela ya da Çullama Tatlısını…

Her ay Kahramanmaraşspor’u konuştuk ama Fatih Mehmet Ceyhan’ın ne dediğine kulak vermedik. Oysa, Valilik koordinesinde şehrimizin takımı için bir kurul kurulmuş ve şeffaflık içinde yönetilmesi kararı alınmıştı. 1. Ligde oynarken Kahramanmaraşspor, şehrimizin esnafı da yeni müşterilere hitap eder olmuştu. Sonrası malum… Stadyum oldu olacak derken Askıda Stadyum Projesi olarak kaldık. Siyaset, elini masaya vurup bu stadyum yapılacak diyemedi.

Havalimanı konusunu da daha ne kadar yazarım bilmiyorum ama Türkoğlu Belediye Başkanı Osman Okumuş, havalimanının Türkoğlu’na yapılmasını dile getirdiğinde siyaset ağamız sert bir üslupla karşı çıkmıştı. Narlı Havalimanı projesinde Gaziantep yanaşmayınca mevcut Havalimanı’nda yeni bir terminal binası yapılmıştı. Öyle de kaldı. Ne uçağı indi ne yolcusu kaldı. Olan uçak seferi de mevcut koşullarda Gaziantep’e indi. Olması gereken seferler de iptal edilerek Gaziantep’e kaydırıldı.

Yıllarca petrol engel oluyor dediler, petrol kaldırıldı. Bu sefer de pist uzatılacak dediler; üstü su kanalı altı ana yol olunca kara verilemedi. Kaldık mı yine öküz tren misali. Hala öyleyiz ve değişen bir şey yok.

Yaptık yapıyoruz, yapacağız diyen siyasete, ‘’-cek, -caktan’’ bıktık diyen vatandaşın haklılığı siyasetin umurunda dahi olmadı. Göksun- Elbistan yolu çalışması da bitmedi. Çağlayancerit yolu, Nurhak Yolu, Andırın Yolu ve Yeniyapan Köprüsü vs. Siyasetçilerimiz Kahramanmaraş’ı temsil edemedi açıkçası.

Aksu Çayı’ndan da bıktık. Cumhurbaşkanı Erdoğan’da söz verdi ama işler hiç öyle yürümedi. Bakan Kurum’da vın geldi tırıs gitti. Dinleyen olmadı.

Fazla uzatmayalım, hala Ankara’da temsil noktasında sorunlarımızı aşabilmiş değiliz. Milletvekillerimiz bu konuda gayretli ama bu gayretlerinin dönüşü şehrimize ne zaman yansır bekleyip göreceğiz.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Mustafa Alyaz - Mesaj Gönder

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Hbrma Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Hbrma Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Hbrma Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Hbrma Haber değil haberi geçen ajanstır.

İstanbul Markaları

Hbrma Haber, İstanbul ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (554) 334 96 00
Reklam bilgi

Anket Milletvekillerinin Sizi Temsil Ettiğini Düşünüyor musunuz?